Op de helft! - Reisverslag uit Alkmaar, Suriname van Jojanne & Wiebje Lingen & Brasser - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Alkmaar, Suriname van Jojanne & Wiebje Lingen & Brasser - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: Wiebje en Jojanne

Blijf op de hoogte en volg Jojanne & Wiebje

13 Maart 2008 | Suriname, Alkmaar

Heej allemaal!

Hoe is het daar in Nederland?
De helft van onze Suriname periode zit er weer op en we hebben nog zoveel te doen en te zien!
We hebben al leuke ideeën voor ons project en zijn bezig om het product te maken. We gaan een training geven aan de medewerkers en hun een handleiding geven. Voor de kinderen maken we een activiteitenmap. Dit zal ongeveer in 1,5 week al klaar moeten zijn!
Vorige week hebben we overnacht in de stad. Dit was erg leuk en hebben we lekker gezwommen bij het guesthouse. In de stad hebben we drie interviews gehad voor ons project. Verder hebben we lekker geshopt en een relaxmassage gehad van een uur lang. Heerlijk!
Inmiddels zijn we weer bij Sukh Dhaam en regent het weer heel veel! Maar het is gelukkig niet koud.

Van de week hadden we een gesprek met familie Salamat over de Hindoestaanse cultuur. In sommige Hindoestaanse gezinnen is de vrouw een derde rangs burger. Ze moet alles in het huishouden doen en vooral de man bedienen. De wil van de man is wet. Verder wordt er niet samen gegeten en bij een bevalling….denk maar niet dat de man erbij is om z`n vrouw te steunen. Tja… de vrouw heeft het zwaar. Gelukkig is dit steeds meer aan het verwateren in Suriname. Verder is kenmerkend voor deze cultuur dat ze niet zo snel wat aannemen van buitenstaanders. Een hele klus voor ons om het project over pesten op te zetten.

Vandaag zijn we in Tamanredjo om lekker lang te internetten en informatie te zoeken voor ons project. Dus wie weet spreken we nog een hoop mensen op msn!
We hebben verder niet zoveel te vertellen….. Een halve week geleden hebben we tenslotte ook een berichtje op de website gezet.

Doei doei!

Wiebje en Jojanne

• 13 Maart 2008 - 20:57

Maaike:

De helft nog maar...?!? Je mag nu al terugkomen hoor Wiebje! ;)
    Wel weer leuke en boeiende dingen gedaan lees ik, veel plezier met de volgende helft!

• 14 Maart 2008 - 06:08

Ina:

Hey meiden,
    De helft alweer!! Gaat echt snel!! Geniet van de andere helft, voor je weet zit je weer in het koude holland!! :-)

Liefs

• 18 Maart 2008 - 14:34

Alle Quistjes:

Hoi allebei,

Van ons ook een berichtje. We hadden je (Jojanne) niet meer gesproken voor je wegging, maar nu doen we het zo. Leuk om te lezen allemaal. Hier alles goed, we hebben ook nog een nieuwtje, we worden opa en oma. Pas in september hoor!
    We sturen ook nog een mail voor de pasen.
    Groetjes van ons allemaal en nog een goede tijd gewenst.

• 20 Maart 2008 - 19:22

Maik:

He dames,
    leuk om jullie verhalen te lezen,
    veel succes met jullie handleiding!
    groetjes uit Jeruzalem

• 24 Maart 2008 - 11:59

Lia:

Heej Meiden!

Hoe ist daarzo? Ik wou jullie ff een Fijne Pasen wensen, ondanks dat jullie ver weg zitten! Het heeft hier gesneeuwd, bizar he en dat voor Maart, maar het ziet er wel leuk uit hoor zo'n witte wereld.. Suc6 met alles verder, en Jo tot eind April :D!

Liefs Lia