Aangekomen - Reisverslag uit Alkmaar, Suriname van Jojanne & Wiebje Lingen & Brasser - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Alkmaar, Suriname van Jojanne & Wiebje Lingen & Brasser - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Wiebje en Jojanne

Blijf op de hoogte en volg Jojanne & Wiebje

31 Januari 2008 | Suriname, Alkmaar

Hoi lieve familieleden, vrienden en bekenden,

Eindelijk een berichtje van ons uit het zonnige Suriname!
Het was wel even wennen aan het warme weer en de junglegeluiden `s nachts. Inmiddels slapen we wel lekker.

Leuk dat zoveel mensen al een berichtje hebben geplaatst. Dat vinden we erg leuk om te lezen!
We hebben niet zo`n goede internetverbinding als we hadden verwacht. Er is hier namelijk een inbelverbinding in het kantoortje van de directeur. Voorlopig kunnen we daarom niet skypen…..

We hebben al regelmatig met de kinderen gespeeld en gekletst. Verder liedjes en dansjes aangeleerd. `s middags en `s avonds helpen we ze met het huiswerk.
De namen kennen we nog niet allemaal, want het zijn er wel 65!
De kinderen vinden ons erg interessant en alles wat we doen geweldig! Veel kinderen geloven zelfs nog in zeemeerminnen, kabouters en sprookjesprinsessen.

Het eten in Suriname is erg lekker. Soms wel apart. Dan vinden we een vissenkop of staart in ons eten… Gelukkig geen voedselvergiftiging opgelopen!

We komen hier helemaal tot rust! We gaan op tijd uit bed en weer vroeg slapen. We hebben geen tv of internet in het huisje. Gelukkig wel een laptop, zodat we af en toe muziek kunnen luisteren en aan school kunnen werken.

Vrijdag gaan we naar Paramaribo. Dan willen we ook even naar een internetcafé. Dus kijk af en toe op je msn of we online zijn!!! Er is wel 4 uur tijdverschil, dus hou daar rekening mee.
Zet maar een hoop berichtjes op onze site, vinden we erg leuk!!!

Liefs,

Wiebje en Jojanne

• 31 Januari 2008 - 17:53

Maaike:

Jaaa! Eindelijk nieuws! Leuk om goede verhalen te horen!
    De kinderen vinden jullie interessant? En geloven in sprookjes? Dus jullie zijn een soort aangevlogen sprookjesprinsessen!

Veel plezier! XXXjes

• 31 Januari 2008 - 17:58

Elsbeth:

Hey lieve meiden,

Super om weer ff een berichtje van jullie te horen! Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Het klinkt echt super leuk allemaal...wat heb ik dan ook zin om te gaan ;-)
    Ja ja, zo luxe als het in Nederland is...dat zal je niet tegenkomen!
    Geniet ervan!
    Liefs Els

• 31 Januari 2008 - 20:15

Margreet:

Joo! De verdorde roosjes in het raamkozijn en de druilerige regen ingeruild voor de palmbomen en de zon... Goed gedaan!
    Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Geniet ervan meiden!
    Liefs, Margreet

• 01 Februari 2008 - 09:04

Dineke:

Ja Wieb en Jo!
    Gelukkig dat jullie gezond&wel zijn aangekomen!! Geniet ervan he! (vooral van de vissekoppen en staarten dan;-D, jakkes...)
    Liefs Dien

• 01 Februari 2008 - 09:37

Neelie:

Klinkt echt geweldig wieb! Ben wel jaloers hoor! Vanacht droomde ik over jou, we waren ergens op vakantie en hadden hetzelfde zomerjurkje! Grappig he?! Kun je nagaan hoezeer ik naar de zon verlang!
    Volgende week ga ik stage lopen, spannend! Dat wordt ook vroeg opstaan en vroeg erin, maar dat is wel fijn he zo'n ritme! Nou enjoy!

Liefs Neelie

• 01 Februari 2008 - 09:48

Lia:

Heejj Jo!

Leuk om wat van jullie te horen, en wat ben ik jaloers als ik dat hoor van dat warme weer! Nou iedergeval heel veel plezier en ik hoop je snel te spreken via msn of skype! Groetjes uit het storm-achtige puttershoek!

• 02 Februari 2008 - 16:17

Diana:

Hey meiden!

Leuk om jullie eerste verhalen te lezen!! Klinkt echt super! (behalve de vis-verhalen dan ;-)) Geniet ervan!

Liefs, Diana

• 02 Februari 2008 - 16:42

Andra:

Hej jojanne

Heerlijk dat zomerse weer op die foto.
    Ik ben vanacht nog half mn bed uitgewaait en gehagelt. Echt winterjassen weer dus!
    Suc6 en lkkr zonnen daar he!
    Groetjes andra

• 05 Februari 2008 - 19:00

Linda, Eline Kirsten:

Hey meiden,

Leuk he? In het zonnige Suriname! Zullen we een keer een weekendje afspreken met elkaar? Wel weekend schikt het bij jullie?
    Zouden jullie jullie surinaamse nummer (als je dat hebt) willen geven, dan kunnen we even contacten! Succes met al het werk daar,

Liefs, Eline, Linda en Kirsten

• 05 Februari 2008 - 21:04

Amanda:

Hey Wiebje,
    Wat leuk om via de site van Annelies bij jouw site te komen. Ik wist niet dat je in het buitenland gaat studeren. Gaaf hoor. Heel veel plezier daar.
    Groetjes Amanda (CHE)

• 07 Februari 2008 - 18:20

Bor:

Hallo lieve Wiepie!
    Bedankt voor je smsje gisteren, wat goed dat je aan mij denkt.
    Gaat alles nog goed? Zijn jullie nu al een beetje gewend, Jojanne ook?
    Groetjes en knuffel, Bor.

• 09 Februari 2008 - 08:39

Ina:

Hey Jo,

Ben jaloers op je!! Heb ook wel zin in een lekker zonnetje!! :-)
    Het is hier nu gelukkig ook mooi weer, alleen een beetje koud! Geniet ervan meiden!

Liefs Ina

• 09 Februari 2008 - 08:42

Mattie:

hey jojo
    vrijdag hebben we op school matjes gevlochten. arjan heeft zijn arm uit de kom en moet 3 weken in het gips.bij ons hadden we gisteren heel lekker weer ik heb een hut gemaak van kleden en de trap.
    toen ben ik er met manon een spel gaan doen. we hebben Halli Galli gedaan. veel plezier in surinaame.

-xxxxxxxxxxxx- mattie

• 24 April 2008 - 17:33

Marit:

Hoi Wiebje en Jojanne,

Wij zijn drie enthousiaste derdejaars deeltijd-studenten van de CHE en wij hebben het plan om volgend jaar in het buitenland af te studeren. Wij denken er over om naar Suriname te gaan! Maar we hebben een heleboel vragen over van alles en nog wat, zouden we jullie misschien wat dingen mogen vragen per mail? We zouden heel graag van jullie horen of jullie ons wat info zouden willen geven en antwoorden op onze vragen! (jullie kunnen mailen naar henkenmarit@orange.nl)

Alvast bedankt! (En veel succes met acclimatiseren in het koude Nederland ;)

Groetjes Annelies, Margreet en Marit